Svi mi imamo određeni udio stresnih trenutaka ili događaja u nekom trenutku našeg života. Statistički gledano, najvažnija pitanja u životu uključuju gubitak posla, razvod, gubitak voljene osobe, bolest i selidbu. Iako se pritisak i poteškoće većine ovih pitanja ne mogu izbeći, selidba je uvek izuzetak. Zašto ili, još bolje, kako?
Pa, postoje neke stvari koje možete da učinite kako bi vaš selidbeni proces bio bez stresa, išla glatko i zgodno. Ali, to je u velikoj meri zavisno od toga kako čitav proces idete. Od trenutka kada odlučite da se preselite u vreme kad se preselite, neke stvari ćete trebati učiniti.
Za Vas imamo četiri jednostavna saveta kako smanjiti stres tokom selidbe
Najteži deo preseljenja je setiti se apsolutno svega što se tiče poteza. Za većinu nas je to uvek visok nalog. Svakako ćete zaboraviti nešto tokom ovog stresnog i zahtevnog procesa. Zato je kontrolni spisak uvek važan za glatko i besprekorno preseljenje.
Kontrolna lista je pojednostavljeni način dokumentovanja svega što trebate da budete sigurni da to zaista i radite. Bilo da se nađe agencija za selidbe u Beogradu, pakuje ili plaća bilo koje zaostale komunalne usluge – sve mora biti na kontrolnom spisku. Najbolji deo upotrebe ovih lista je taj da ih je lako pripremiti i ažurirati.
Prilikom pripreme kontrolnog spiska morate biti sigurni da uključujete sve. Kasnije, ako postoji nešto što ste zaboravili da uključite na listu, budite sigurni da ste odmah ažurirali svoju listu obaveza. Bićete iznenađeni kako lagano preseljenje postaje uz pomoć potpuno ažurirane liste.
Sada, kada znate šta treba da radite – sa vaše kontrolne liste; sledeći deo je da shvatimo kako i kada treba obaviti svaki zadatak na listi. Očigledno je da ne možete sve spakovati mesec dana ranije; kako ćete kuvati ili gde ćete spavati?
U osnovi, svaki zadatak na vašoj listi mora biti dobro isplaniran u pogledu vremena izvršenja, troškova i važnosti.
Angažujte agenciju za selidbe na vreme
Na primer, uvek je pametno prvo naći pouzdanu kompaniju koja se kreće. Dobra usluga kretanja garantirat će vam sigurno, prikladno i mirno premeštanje.
Rane rezervacije daju vam više vremena da pronađete najboljeg pružaoca usluga sa povoljnijim (jeftinijim) cenama selidbe. Takođe, dobro će se pobrinuti i transportni aspekt selidbe.
Kada ste rezervisali selidbu, sledeća stavka koju treba uzeti u obzir je cena selidbe. To znači da se kreće sveobuhvatni pokretni budžet koji uključuje naknade za premeštanje, pakovanje troškova zaliha i tako dalje. Morate biti sigurni da možete sebi da priuštite kretanje. To je zato što ništa nije tako stresno kao što vam je ponestalo gotovine usred poteza.
Ukratko, vaše planiranje treba da obuhvati i:
Kada i kako spakovati određene predmete
Kako ćete slati svoje krhke ili nedozvoljene predmete
Ako imate decu ili kućne ljubimce, koji će ih gledati tokom vašeg roka; to jest ako planirate da pomognete u umetanju predmeta u pokretni kamion
Kada da obavestite i svoje stare i nove stanodavce o selidbi
Kada promeniti adresu i naplatu komunalnih usluga
Šta spakovati, a šta pokloniti ili prodati
Kako proći svoj prvi dan u svom novom domu, i tako dalje
Tokom poslednje nedelje pre roka, uvek je najbolje vreme da započnete vezanje labavih krajeva. To uključuje:
Plaćanje bilo kakvih zaostalih komunalnih obaveza
Zahtev za promenu adrese za naplatu
Ažuriranje adrese e-pošte
Popravite oštećenja na staroj kući poput rupa na zidu, ljuštenja boje, oštećenih uređaja i tako dalje
Pobrinite se da sve podmirite sa svojim trenutnim stanodavcem
Poseta novoj kući kako bi se osiguralo da je spremna za okupaciju
Prodaja ili doniranje neželjenih predmeta – pomaže u prikupljanju novčanih sredstava i istovremeno smanjuje vaše troškove preseljenja
Organizujte pakovanje za selidbe
Pametno pakovanje bez stresa je ostvarivo samo ako uzmete u obzir ova tri vitalna faktora – organizaciju, blagovremenost i sigurnost.
Kada se radi o organizaciji, sve je u tome da osigurate da su sve vaše kutije za selidbe dobro označene, jednostavne za nošenje i dovoljno značajne da biste udobno držali svoje predmete. Imajte na umu da su neki predmeti veći ili teži, tako da njegove potrebe za boksom mogu biti posebne. Ne pretrpavajte kutije jer to može oslabiti – što može dovesti do suza i mogućih oštećenja predmeta.
Pravovremenost je stvar u tome šta znate šta da pakujete i u koje vreme. Najbolji način da se to postigne je da prvo spakujete najmanje važne stvari. Spremanje stvari kao što su kreveti i pribor za poslednji dan. Ovo ne samo da smanjuje celokupno opterećenje u ambalaži već vam daje i dovoljno vremena za lako pakovanje svakog predmeta.
Što se tiče sigurnosti, glavna briga je uvek hoće li vaši predmeti biti sigurni od oštećenja pre, za vreme i posle tranzita. Kutije za selidbe moraju biti jake i sa što manje slobodnog prostora.
Ispunjavanje praznih prostora pakiranjem papira, omota sa balonima, peškira ili prostirki pomaže vam da čvrsto držite predmete na mestu. To u isto vreme pomaže da se ublaži protiv naglog udara.
Tu su vam jednostavni, ali efikasni saveti kako da smanjite stres tokom selidbe. Sledeći ove korake garantirat će vam glatko i prikladno izmeštanje. Takođe, zapamtite da spakujete torbu za preživljavanje. Osigurajte da ima sve osnovne stvari koje će vam trebati tokom tranzita i prvog dana u vašem novom domu.